Диджиталізація українського бізнесу: хто задає темп

Поділитися:

Цифрові технології перестали бути просто інструментом адаптації — вони стали джерелом нових можливостей і переваг. Дослідження та список «Чемпіони диджиталізації 2024», проєкти, реалізовані KPMG в Україні та Forbes Ukraine, визначили, як українські компанії інтегрують цифрові рішення у свої стратегії, формуючи конкурентоспроможність і долаючи виклики сучасності. Середній індекс цифровізації українських компаній, який показало дослідження, — 56 зі 100, засвідчив про амбітний шлях трансформації та визначив лідерів, які задають темп у цифровій еволюції.

Цифрова трансформація стала невід’ємною частиною стратегічного планування для переважної більшості українських компаній. У 99% випадків диджиталізація включена до довгострокових цілей бізнесу, а 96% підприємств ретельно моніторять ефективність вже впроваджених технологій. Основними перевагами, які бізнес прагне досягти завдяки впровадженню цифрових рішень, є зменшення операційних витрат та покращення клієнтського досвіду, що демонструє орієнтованість компаній на практичний результат.

Автоматизація бізнес-процесів і використання аналітичних інструментів стали основними драйверами цифрової трансформації. Оптимізація витрат за допомогою сучасних технологій є ключовим мотиватором для 88% компаній, особливо серед великих та середніх підприємств. При цьому малі бізнеси фокусуються на створенні умов для ефективної віддаленої роботи, що стає важливим аспектом в умовах нестабільності та війни.

Інвестиції в технології демонструють значний потенціал для майбутнього розвитку. Штучний інтелект, хмарні сервіси та аналітичні рішення залишаються у фокусі більшості компаній. 94% підприємств заявили про плани впровадження штучного інтелекту, а 71% активно працюють із хмарними рішеннями для покращення інтеграції та співпраці. Водночас складні технології, як-от робототехніка, IoT чи AR/VR, залишаються перспективними, але ще недостатньо поширеними.

Серед основних викликів на шляху диджиталізації своїх компаній учасники та учасниці дослідження назвали дефіцит кваліфікованих IT-фахівців і невизначеність із поверненням інвестицій. Для 49% бізнесів саме кадровий дефіцит є головною перешкодою для впровадження інновацій, тоді як 46% відзначають важливість прогнозованості економічної ефективності нових технологій.

Війна в Україні стала потужним каталізатором цифрової трансформації. Більшість компаній (63%) пришвидшили процеси диджиталізації, щоб адаптуватися до нових викликів. Особливо це стосується сервісних компаній, які значно активніше впроваджують нові технології, порівняно з виробничими підприємствами. Це підтверджує, що технології стали інструментом адаптації та виживання бізнесу в кризових умовах.

Попри значний прогрес, середній індекс диджиталізації українських компаній складає лише 55,7 зі 100 можливих пунктів. Водночас до ТОП-10 увійшли компанії у співвідношенні сервісних до виробничих 8:2. За середнім значенням індексу сервісні компанії перевищують виробничі на 7 одиниць або на 13%. Найвищі середні показники демонструють галузі IT та телекомунікацій, будівництва, нафтогазу та торгівлі, тоді як енергетика та фармацевтика займають останні місця.

«Метою цього дослідження було зрозуміти, наскільки українські компанії готові до викликів майбутнього. Ми аналізували глибину та широту використання цифрових технологій, виявляли лідерів. Результати показали, що більшість бізнесів зосереджені на автоматизації рутинних процесів, використовуючи ШІ та Інтернет речей для вирішення конкретних задач, зокрема проблеми дефіциту кадрів, — зазначив Андрій Тимошенко, директор, керівник напряму стратегії та операційних покращень, KPMG в Україні, і додав: — Глибока цифрова трансформація поки що залишається у планах. Середній індекс диджиталізації українських компаній — близько 56 (зі 100 максимальних), і це лише початок шляху.

«Бізнес — це завжди про змагання. Не тільки з конкурентами, але й з самими собою. Кожна компанія сьогодні є цифровою — або потенційним банкрутом. Наш проєкт із KPMG в Україні дозволяє компаніям оцінити свої позиції на одній із найважливіших арен. Це інструмент для рефлексії і покращення. Чемпіонат з диджиталізації 2025 починається», – прокоментував Володимир Федорін, керівник проєкту Forbes Ukraine.

Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
15 Лютого 2025 року - 22:46
Під час дії воєнного стану в Україні деякі категорії громадян...
14 Лютого 2025 року - 20:05
Аптечна професійна асоціація України (АПАУ), куди входять найбільше аптечні ритейлери,...
14 Лютого 2025 року - 16:04
Команда Trustee Plus готує до запуску наймасштабніше оновлення свого криптогаманця,...
13 Лютого 2025 року - 19:26
Енергетичний напій «Воля» від «Моршинської» оголошує про запуск соціальної ініціативи...