АТ «Укрзалізниця» оголосила про запровадження строкових контрактів на продаж металобрухту — це стане новим етапом у реформуванні системи реалізації майнових залишків. За словами керівника напряму «Ремонт і виробництво» Євгена Шрамка, компанія готує нормативну базу для виставлення лотів, які ще перебувають у процесі переробки, але вже можуть бути законтрактовані покупцями.
Нова модель передбачає укладання довгострокових угод на поставку брухту, що дозволить бізнесу планувати обсяги закупівель, а Укрзалізниці — стабілізувати надходження коштів.
«Ми хочемо, щоб покупець знав: через місяць, два чи три він отримає конкретний обсяг брухту, навіть якщо його ще фізично немає на майданчику», — зазначив Шрамко.
З червня по серпень 2025 року компанія вже провела 77 онлайн-аукціонів, реалізувавши понад 28 тисяч тонн брухту. Наразі готово до продажу ще 95,5 тис. тонн, а в підготовці — понад 130 тис. тонн. Водночас УЗ знизила єдину ціну на послуги навантаження до 1 143 грн з ПДВ, а самі ціни на брухт тепер диференціюються залежно від точки навантаження та способу доставки.
Запровадження строкових контрактів має змінити логіку торгів: від разових угод до системної співпраці з металургійними підприємствами. Це також дозволить уникнути простоїв, зменшити витрати на зберігання та пришвидшити обіг ресурсів.
Нагадаємо, аналітики ринку позитивно оцінюють ініціативу, вказуючи на її потенціал для стабілізації внутрішнього ринку брухту, особливо в умовах зростаючого попиту з боку металургії та оборонної промисловості.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
