У водах поблизу кількох азійських країн утворився масштабний затор із танкерів, що перевозять російську нафту. За даними учасників ринку, десятки суден уже тривалий час очікують дозволу на розвантаження через поєднання логістичних обмежень, посилених перевірок та нестачі вільних потужностей у портах.
Аналітики зазначають, що ситуація стала наслідком різкого збільшення поставок російської нафти до Азії, а також нових вимог до документування походження вантажів і страхового покриття. Частина танкерів належить до так званого «тіньового флоту», який працює поза міжнародними стандартами безпеки, що ускладнює їхню обробку та затягує процедури.
Затримки вже впливають на ринок: трейдери повідомляють про зростання вартості фрахту, ризики зриву контрактів і можливі перебої з постачанням нафтопродуктів у регіоні. Деякі покупці почали шукати альтернативні маршрути або постачальників, побоюючись подальшого накопичення суден у прибережних водах.
Нагадаємо, якщо ситуація не буде розв’язана найближчим часом, це може спричинити коливання цін на нафту в Азійсько‑Тихоокеанському регіоні та створити додатковий тиск на російських експортерів, які вже працюють у складних умовах санкцій і логістичних обмежень.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
