У багатьох компаніях значущість репутації та бренду часто недооцінюють. У таких умовах PR-фахівець стикається з несподіваними викликами: довести команді цінність своєї роботи й спростувати стереотип «піаром можуть займатися всі».
Адже коли команда усвідомлює важливість нематеріальних активів, бізнес отримує значно більше шансів на успіх і розвиток. Як пояснити колегам, що PR — це не витрати, а інвестиції у розвиток компанії, обговорювали під час зустрічі UK сomms сlub. Досвідом поділилася Аліна Смишляк-Борода, директорка з управління репутацією та КСВ Kormotech — міжнародної компанії з українським корінням, яка входить до топ-50 світових виробників кормів для котів і собак.
«7 із 10 нових компаній закриваються вже через два роки. Часто через нерозуміння значущості нематеріальних активів: репутації, бренду, команди. Бізнес потрапляє у замкнене коло. А ті компанії, які розуміють цінність PR і репутаційного капіталу, мають значно більше шансів вижити й розвиватися», — пояснює фахівчиня.
Практичні кейси впливу PR на бізнес
Аліна Смишляк-Борода навела приклади кількох кейсів, коли піар прямо допоміг Kormotech:
- коли виступ СЕО на бізнес-конференції приносив бажані контакти з постачальниками чи укладання угод на вигідніших умовах;
- іноземні дистриб’ютори знаходили контакти комунікаційниці компанії і через неї виходили на звʼязок.
6 способів «продати» цінність PR-функції власній команді
- Розмовляйте, пояснюйте, показуйте результати. За 2023–2025 роки відділ PR Kormotech підготував 20 випусків медіадайджесту для працівників компанії з підбірками ключових проявів компанії у публічному полі. За три роки відкривання листів з дайджестом зросли з 41,2% до 50%, а переходи за посиланнями — з 3,8% до 6,4%. Людям цікаво читати про свою компанію — дайте їм для цього привід.
- Вклад у великі ініціативи. Фільм «Війна очима тварин», створений за підтримки Kormotech, став прикладом стратегічного PR. Компанія інвестувала у проєкт значну суму, однак PR-фахівчині три роки треба було аргументувати, навіщо компанії цей проєкт культурної дипломатії без прямого впливу на бренд.
Головну роль у стрічці зіграв Шон Пен, саундтрек написали Imagine Dragons, підтримали — Роберт Де Ніро та Кріс Нот. Результат — критики назвали фільм «чорною вівцею» (тобто головним сюрпризом) фестивалю Tribeca.
Українська прем’єра зібрала потужну культурну спільноту, міністрів і дипломатів. А у Львові відбулась корпоративна прем’єра — саме тоді команда зрозуміла, в який важливий проєкт були спрямовані інвестиції, навіщо було погоджувати бюджети, і запишалася причетністю до стрічки.
Найцінніший відгук — глядачі дякували й щиро зворушилися фільмом і внеском компанії у важливу ініціативу.
- Внутрішні комунікації. Використовуйте різні формати: корпоративну газету, внутрішні новини, відеосюжети, таунхоли. Додавайте до презентацій СЕО слайди з PR-результатами й планами. Розміщуйте новини на дошках оголошень і у внутрішніх каналах. Підсвічуйте свої результати — на важливих нарадах і зустрічах, не нехтуйте можливістю розповісти про свою роботу.
- Співпраця з керівництвом. Формуйте розуміння цінності PR-функції у керівництва. Діліться відгуками про вашу роботу з ринку, показуйте, як комунікації впливають на бізнес. Коли керівництво бачить цінність, PR стає стратегічною функцією.
- Розвиток персонального бренду. Цілі компанії — це сума цілей її людей. Будьте бізнес-партнерами для ключових стейкхолдерів: плануйте виступи, інтерв’ю, колонки, коментарі. Розвиток персонального бренду членів команди — частина репутаційного капіталу компанії.
- PR і продажі. PR прямо впливає на обсяги продажів. У Kormotech довели: медіаактивність корелює з прямими відвантаженнями продукції. Навіть згадка компанії у футері комерційної новини приносить результат.
«Репутація — це довгостроковий актив. Люди вірять людям, але якщо побудуєте якісний продукт, вам менше будуть потрібні персоналії», — підсумувала директорка з управління репутацією та КСВ Kormotech.
За кілька зустрічей клубу ми разом успішно закрили благодійний збір «БОЄЗДАТНОСТІ» від фонду «Рій» на 40 тис. грн. Це регулярна кампанія, яка раз на два місяці забезпечує п’ять мобільних лазне-пральних комплексів (МЛПК) для військових підрозділів. Загальна сума, яку ми переказали, склала 41 625 грн.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
