Саудівська Аравія стала головним імпортером російського мазуту у червні 2025 року — обсяги постачань зросли на 9% у порівнянні з травнем і сягнули приблизно 800 тисяч тонн. Причинами цього стали збільшене енергоспоживання на фоні літньої спеки та перенаправлення російського експорту після ембарго ЄС, яке діє з лютого 2023 року.
На тлі цього Індія суттєво знизила закупівлі — до 340 тис. тонн (–49%), а Туреччина — до 280 тис. тонн (–33%). Єгипет через порт Айн-Сухна, навпаки, наростив імпорт майже до 400 тис. тонн, формуючи роль хаба для змішування і подальшого реекспорту. Серед інших покупців залишаються Сінгапур, Сенегал, Китай та декілька країн Близького Сходу.
Через атаки угруповання Хуті в Червоному морі російські танкери дедалі частіше обирають маршрут навколо мису Доброї Надії, що призводить до зростання витрат на транспортування та затримок із постачанням.
Нагадаємо, аналітики зазначають, що Саудівська Аравія використовує імпортований мазут передусім для потреб електростанцій, що дозволяє їй вивільняти більше нафти для експорту, отримуючи вигоду від високих глобальних цін.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
