Відвантаження аграрної продукції з морського торговельного порту “Чорноморськ”, інфраструктура якого минулого тижня суттєво постраждала від російської ракетної атаки, поступово відновлюється.
Про це повідомила брокерська компанія Spike Brokers.
Брокери зазначили, що у 2023 році у структурі експортних відвантажень водним транспортом частка порту “Чорноморськ” становила 36%, тоді як порти Дунаю – 32%, порт “Одеса” – 17%, порт “Південний” – 15%.
“За минулий тиждень ставки фрахту на перевезення кукурудзи “костерами” у напрямку східного узбережжя Італії знизилися на $3, у напрямку Іспанії та Ізраїлю – на $2. Фрахт на перевезення зерна “панамаксами” з глибоководних портів Одеси до Китаю та В’єтнаму знизився на $4″, – зауважили фахівці.
Станом на 22 квітня ставки при транспортуванні з порту “Чорноморськ” до Італії (східне узбережжя) становили $29-30 (30-35 тис. тонн), Іспанії (Середземномор’я) – $30-32 (30-35 тис. тонн), В’єтнаму – $52-54 (60-65 тис. тонн), Китаю – $54-56 (60-65 тис. тонн).
Водночас ринкові ставки транспортування вантажним транспортом із порту “Ізмаїл” до порту “Констанца” (Румунія) станом на зазначену дату становлять €18-22 (4,5-5 тис. тонн), до портів середземноморського узбережжя Іспанії – $35- 37 (30-35 тис. тонн). Ставки транспортування з порту “Рені” до портів Ізраїлю коливаються в межах $33-35 (30-35 тис. тонн), констатували у Spike Brokers.
За інформацією джерела на зерновому ринку, яке побажало залишитися неназваним, таке обмеження могло призвести до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу “Кернел”, груп компаній Risoil та Viterra.
Крім того, зупинка роботи зернових терміналів може призвести до скорочення квітневого експорту українського зерна Чорноморським зерновим коридором до 5 млн тонн за очікуваних 8 млн тонн.
Нагадаємо, 10 квітня російські окупанти під час ранкового обстрілу Одеської області пошкодили залізничні під’їзні шляхи до низки зернових терміналів, розташованих у порту “Чорноморськ”. Це призвело до тимчасових збоїв у доставці продукції на термінали агрохолдингу “Кернел”, груп компаній Risoil та Viterra.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!