2024 рік став роком великих викликів для багатьох бізнесів, і ресторанна індустрія не є винятком. Мережа ресторанів «Євразія» не тільки продовжила свою діяльність, але й адаптувалася до нових умов. Керуючий партнер Оксана Тихоненко поділилася своїми думками про досягнення, труднощі та плани на майбутнє.
- Підсумки 2024 року: як «Євразія» адаптувалася до викликів і змін?
Які досягнення року стали найбільшими гордістю мережі?
Оксана Тихоненко: В цей час ми всі повинні наближати нашу Перемогу, тому найбільшим досягненням я вважаю те, що ми мали змогу в цьому році продовжувати допомагати ЗСУ та відновлювати країну, на ці потреби ми витратили близько 5 млн грн. Також ми не забули про літніх людей, продовживши співробітництво з БФ Життєлюб, який надає безкоштовні обіди цим верствам населення.
Як змінилися вподобання гостей протягом року?
Оксана Тихоненко: Як кажуть, стабільність – ознака якості! Улюбленими стравами гостей і топами продажів залишаються наші відомі на весь Київ: Філадельфії, Торі макі, Том ям з креветками. Але до вподоби стали і наші новинки – Суші-бургери, це новий формат страви: замість булочки рис, а начинка зі звичних для ролів інгредієнтів, і все це обсмажується у фритюрі до хрусткої скоринки. Ця страва посіла заслужене місце в вподобаннях гостей, поруч з нашою класикою.
Чи вплинули глобальні тренди на ресторанний бізнес в Україні?
Оксана Тихоненко: Так, звичайно. Задля успіху – треба завжди давати гостям щось новеньке, щоб кожен їх візит був особливим. Тому наш бренд-шеф завжди відслідковує нові тренди, техніки, які потім використовує як в класичних, так і оригінальних стравах нашої мережі.
- Секрет успіху: що робить «Євразію» синонімом якості вже понад 17 років?
Як мережі вдається підтримувати високу якість страв і сервісу?
Оксана Тихоненко: Чітко вибудувані стандарти у всьому, і, вибачте за тавтологію, відсутність компромісів з якістю. Також якість не можлива без постійного контролю, який забезпечує наша команда працівників ресторанів, технологів, HR, топ-менеджерів.
Які інновації впроваджувалися протягом років, щоб залишатися актуальними?
Оксана Тихоненко: Мабуть, завжди буде актуальною тема діджиталізації робочих процесів, і нам тут є чим похвалитись. Це повністю оцифрована система навчання персоналу, подача звітності та система обліку, прийом та оплата замовлень від гостей.
- Плани на 2025 рік: нові горизонти для розвитку «Євразії»
Чи планує мережа розширення географії?
Оксана Тихоненко: Розширення географії мережі в нас завжди в пріоритетних цілях. Нажаль, в теперішній економічній ситуації не вдається в повній мірі реалізувати наші бажання, але все одно на 2025 рік заплановано відкриття точок Take Away в містах-супутниках Києва.
Які нові страви або концепції очікують гостей у 2025 році?
Оксана Тихоненко: Як я казала вже раніше, плануємо розширювати формат точок Take Away, в яких буде представлено дещо скорочену кількість страв від меню ресторанів нашої мережі. Також, звичайно, протягом року будемо радувати наших гостей новинками, але що це буде – залишимо сюрпризом.
- Тенденції в ресторанному бізнесі: як «Євразія» відповідає на виклики часу?
Як мережа адаптується до трендів, таких як екологічність та здорове харчування?
Оксана Тихоненко: Щодо здорового харчування – цей тренд почався «не вчора», тому вже багато років в нас в меню є окремий розділ, в якому представлена саме ця категорія страв, і при будь-яких оновленнях меню ми включаємо деяку частину страв, які нутриціологи можуть назвати «здоровими». Екологічність – це також не нове для нас слово, ми постійно намагаємось скорочувати використання пластику, а той, що є, – здаємо на переробку.
Чи розглядається використання локальних продуктів як частина стратегії розвитку?
Оксана Тихоненко: Якщо колись використання локальних продуктів було примхою, яка не була досить популярною, то зараз це не тільки тренд, а необхідність, як в розумінні більш стабільного ціноутворення, так і в підтримці українського виробника. Ми закладаємо використання локальних продуктів в нашу стратегію розвитку.
- Соціальна відповідальність та підтримка спільнот
Які благодійні чи соціальні ініціативи реалізовувала «Євразія» у 2024 році?
Оксана Тихоненко: Вже другий рік діє наш власний благодійний фонд «Євразія» і тільки за 2024 рік ми перерахували на користь ЗСУ і на відновлення країни в співпраці з добровільним будівельним батальйоном Добробат близько 5 млн грн. Власними силами було закуплено різне обладнання для нашої армії: дрони, РЕБ, джерела автономного живлення тощо. Також ми не полишаємо співпрацю з БФ «Життєлюб». Наші співробітники, які служать в лавах збройних сил, за потреби також нашими силами забезпечуються необхідним обладнанням та обмундируванням. Після ворожої атаки на Охмадит ми також не залишились осторонь – була надана як грошова, так і матеріальна допомога. Це те, що можу відразу згадати. А повним списком нашої допомоги ви можете ознайомитись в окремому розділі на нашому сайті та в наших соцмережах.
Як мережа підтримує українських виробників та постачальників?
Оксана Тихоненко: Найкраща підтримка для них зараз – це своєчасна оплата продукції та розширення асортименту замовлень, що ми і робимо.
- Кулінарна філософія «Євразії»: поєднання японської та європейської кухонь
Як створюються нові рецепти та зберігаються традиції?
Оксана Тихоненко: Наш бренд-шеф Валерій Шаров постійно знаходиться в пошуках як нових, так і традиційних рецептів та технік. Це, звичайно, подорожі по Україні, а раніше і закордон, ознайомлення зі спеціальною літературою, спілкування з колегами на спеціальних форумах та конференціях.
Чи планується введення нових кулінарних напрямків?
Оксана Тихоненко: Наша концепція дозволяє запроваджувати в меню страви майже з усіх кухонь світу, тому з впевненістю можу сказати, що ви будете бачити не тільки окремі нові страви, а й нові напрямки в меню наших ресторанів.
- Секрети гастрономічного успіху: як «Євразія» завойовує серця гостей?
Що гості люблять найбільше, і як мережа враховує їхні побажання?
Оксана Тихоненко: Якщо ви про страви, які найкраще продаються, то це Філадельфія макі, суп Том Ям, Торі макі, також до вподоби гостям стали наші цьогорічні новинки: Суші-бургер з тигровими креветками та Суші-бургер зі сніжним крабом. Ми регулярно оновлюємо меню і в процесі цього також видаляємо страви, які продаються менше, але в нас є вже багато кейсів, коли за проханнями гостей ми знову повертали в меню їх улюблені страви.
Як «Євразія» працює над створенням унікального досвіду для відвідувачів?
Оксана Тихоненко: Це тема для окремого інтерв’ю, але, якщо коротко, то це рутинна, постійна робота по удосконаленню існуючих процесів, введенню нових практик і переймання світового досвіду.
- Ресторанна культура під час війни: як «Євразія» підтримує економіку та спільноти?
Які кроки мережа робить для забезпечення стабільності роботи?
Оксана Тихоненко: Тут я вам не скажу чогось нового: регулярне підвищення оплати заробітних плат працівників, забезпечення ресторанів автономним живленням, робота з оптимізацією витрат, оновлення меню і т.д.
Як мережа ресторанів підтримує своїх працівників та громади?
Оксана Тихоненко: Що стосується працівників, зараз головне створити для них хоч якийсь «острівець стабільності», що ми й намагаємось для них зробити в наших ресторанах. Наші співробітники знають, що вони вчасно отримають зарплатню, 3-разове безкоштовне харчування, безкоштовну робочу форму, кар’єрний ріст, поважне ставлення як до них особисто, так і до їх потреб, можливість висловити свою думку, якою б вона не була. А для громад найважливіше зараз своєчасна сплата податків та допомога вразливим верствам населення, що ми також робимо.
- Головний виклик року: уроки та можливості для зростання
Який виклик став найбільшим у 2024 році і як його вдалося подолати?
Оксана Тихоненко: Виклики нажаль не міняються: війна, економічна ситуація, криза на ринку праці. Це те, в процесі подолання чого ми знаходимось перманентно. Є як успіхи так і невдачі. Але ми існуємо, рухаємось вперед і не збираємось зупинятись – це і є нашою найбільшою гордістю!
Як отриманий досвід формує стратегію на майбутнє?
Оксана Тихоненко: Ви знаєте, за 17 років нашої роботи ми зрозуміли, що наша найбільша цінність – це люди, як співробітники, так і гості. Саме цей безцінний здобуток дає нам можливість існувати і мати стратегію на майбутнє. З їх допомогою та підтримкою весь отриманий досвід ми зможемо перетворити в можливість бути сильнішими та здатність рухатись вперед.
Таким чином, мережа ресторанів «Євразія» продовжує свій шлях у складних умовах, демонструючи вміння адаптуватися до викликів і змін. Дотримуючись високих стандартів якості, впроваджуючи інновації та підтримуючи соціальну відповідальність, «Євразія» прагне залишатися однією з провідних мереж ресторанів в Україні. Плани на 2025 рік обіцяють нові досягнення та можливості для розвитку, а головне – підтримку та повагу до кожного гостя та співробітника.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!