До повномасштабного вторгнення рф ринок праці щорічно зростав на 1,3% – 2,4%, а в середньому на день на найпопулярніших платформах та сервісах середня кількість вакансій становила понад 100 тисяч на день. Проте війна внесла свої корективи – військовий стан, загальна мобілізація, добровольчий і досить потужний рух спротиву окупантам доповнився ще й масовою міграцією працездатного населення з України та закриттям і релокацією підприємств в бізнесі. Проте навіть за таких умов ринок праці в Україні продовжує розвиватися, а працедавці та hr-спеціалісти використовують нові підходи й стратегії у пошуку фахівців.
За приклад можна сміливо взяти виробничо-логістичну групу компаній Premier FOOD Group. Володіє такими популярними брендами, як Mr.Grill і «Тульчин», а також мережею хот-дог барів Mr.Grill Hotdogs&Burgers.
В Україні група компаній запровадили культуру споживання якісних хот-догів та бургерів зі справжнього м’яса й прагне і надалі розвивати стритфуд у всіх куточках нашої країни та за її межами.
Premier FOOD Group – 100% українська група компаній з національною дистрибуцією по всій україні; лідер галузі, який забезпечує роботою понад 850 осіб з річною потужністю виробництва 10 тисяч тонн, окрім цього компанія має власний логістичний комплекс, складські комплекси площею 10 000 м², власна 4pl-логістика, мобільний додаток, e-commerce-платформа mrgrill.ua з усім необхідним для стритфуду.
Група компаній має понад 11 000 партнерів: азк, кафе, кав’ярень, мафів, фуд-кортів та роздрібних магазинів по всій україні. Географія експорту охоплює понад 10 країн. Місія — надавати найкращий продукт та сервіс для розвитку бізнесів партнерів. Тож робота hr-фахівців у Premier FOOD Group поставлена на високому рівні.
Про роботу під час війни, сервіс, кадри та зміни «Перший бізнесовий» поговорив із засновником та СЕО Premier FOOD Group Віталієм Войтовичем.
Як війна вплинула на роботу та діяльність вашої компанії? Як допомагаєте ЗСУ, людям з інвалідністю?
Наразі в Premier FOOD Group працює 850 осіб. З початку повномасштабної війни і до сьогодні, ми не тільки зберегли всіх працівників, але і збільшили на 100 чоловік кількість робочих місць, чим пишаємося.
За останні роки Premier FOOD активно долучається до різноманітних благодійних проєктів, спрямованих на підтримку українських громад, особливо в умовах сучасних викликів. У соціальних мережах ми розповідаємо про благодійні ініціативи, серед яких допомога захисникам і захисницям, підтримка родин, що постраждали від військових дій. Крім того, наша компанія активно співпрацює з національними та місцевими благодійними фондами, спрямовуючи значні ресурси на реалізацію соціально значущих проєктів. Ми соціально відповідальний бізнес, тому не стоїмо осторонь потреб наших захисників чи цивільних українців, що постраждали від війни і активно допомагаємо українським військовим, надаючи їм необхідні продукти харчування, а також вже закрито понад 1000 запитів військових, зокрема на автівки, дрони, комп’ютерну техніка для сил ППО, засоби зв’язку, генератори.
В основі соціальної місії компанії також підтримка лікарень та медичних закладів, які отримують необхідні ресурси від Premier FOOD Group. В липні 2024 року компанія задонатила 1 млн гривень на збір Охматдиту.
У жовтні 2024 року під керівництвом Віталія Войтовича, група компаній Premier FOOD Group з власним брендом Mr.Grill стала генеральним спонсором призового фонду на Franchise Camp 2024 та інвестувала 1 млн гривень інвестицій у проєкт- готовий бізнес для ветеранів. Під час кемпу журі обрали бізнес-проєкт, який має важливу соціальну місію та сприятиме інтеграції ветеранів у цивільне життя. Всі презентовані ідеї були цікавими та перспективними, але проєкт «Наймай героя» особливо вразив. Його мета – створити міст між бізнесом та ветеранами шляхом розбудови мережі рекрутингових центрів по всій Україні. Призовий фонд стане міцним фундаментом для розвитку та реалізації ініціативи.
– Поділіться, які зміни ви внесли в HR-стратегію під час війни? Як адаптувалася компанія до реалій війни?
Команда Premier FOOD Group майже одразу адаптувалася до реалій війни завдяки гнучкості та здатності оперативно приймати рішення. Однією з ключових змін стала оптимізація логістичних процесів — навіть під час активних бойових дій та паливної кризи ми забезпечували безперервні поставки продукції по всій країні. Важливим рішенням було впровадження гнучкого графіка роботи на початку війни, а також повернення до робочих місць у квітні 2022 року зі строгими правилами безпеки для співробітників.
Одним з основних факторів виживання бізнесу було збереження високих стандартів обслуговування наших партнерів і клієнтів, що дозволило залишатися надійним гравцем на ринку навіть у найскладніші часи. Крім того, наша компанія не просто продовжила свою роботу, але й активно долучається до підтримки військових та переселенців.
Важливо, що наша логістика не зупинялась ні на день.
Незалежно від складних умов, ми робили все можливе, щоб наші товари своєчасно надходили до всіх партнерів. Premier FOOD залишилися єдиною компанією в галузі, яка продовжувала працювати навіть під час паливної кризи у 2022. Ми розуміли, що важливо виконати зобов’язання перед нашими партнерами та споживачами. Доставка не припинялася навіть у найскладніші моменти, забезпечуючи безперервне постачання продукції до всіх партнерів.
Вже з квітня 2022 року колектив повернувся до поточного формату роботи (безпосередньо на робочому місці).
Від березня 2022 року і нині ми отримали статус підприємства критично важливого для функціонування економіки України, тому маємо можливість бронювати наших військовозобов’язаних працівників.
Вся стратегія зараз спрямована на побудову бренду роботодавця, як стабільну, надійну українську компанію, що допомагає в будь якій життєвій ситуації.
– Як вам вдається зберігати робочі місця в умовах війни? Чи є серед ваших працівників мобілізовані та добровольці? Як підтримуєте їх та їхні родини?
Головна цінність Premier FOOD Group — команда та клієнти. Premier FOOD завжди була і залишатиметься компанією, яка перш за все дбає про людей – як своїх працівників. Це відображається в політиці компанії, яка спрямована на підтримку українців в усіх можливих аспектах.
З моменту початку війни в Україні, ми в першому ряду роботодавців, які підтримують економіку країни та забезпечують робочі місця тим, хто залишився в Україні. Заробітня плата також виплачувалася без затримок.
Серед наших працівників наразі 60 чоловіків є військовими ЗСУ, яких ми усіляко підтримуємо: купуємо захисне спорядження, техніку, медичні засоби, надаємо гуманітарну продукцію та закриваємо інші нагальні потреби. Ми завжди на зв’язку, щодня. Після Перемоги чекаємо всіх на своїх робочих місцях.
– Які заходи з психоемоційної підтримки для працівників впроваджені у компанії? Як дбаєте про збереження їхнього емоційного стану?
Цьогоріч ми приділяємо особливу увагу корпоративній культурі, проводимо внутрішньо-мотиваційні конкурси, в розробці освітньо-навчальна база для всіх працівників. Колеги відвідують профільні конференції, виставки, курси, інтегруючи набутий досвід в успішні кейси. Окреме місце приділяється спортивним заходам, у яких можуть брати участь всі працівники компанії.
– Які джерела використовуєте для пошуку нових кадрів? Які зміни на ринку праці ви спостерігали?
Для пошуку нових кадрів ми використовуємо різноманітні джерела, включаючи спеціалізовані онлайн-платформи для працевлаштування: соціальні мережі, центри зайнятості, розміщення регіональних оголошень, зовнішню рекламу, рекрутингові агенції, форуми з пошуку роботи. Ми активно співпрацюємо з освітніми закладами, щоб залучати молодих фахівців, а також проводимо власні навчальні програми для підготовки кадрів у компанії.
Щодо змін на ринку праці, то з початком війни ми спостерігаємо підвищений попит на вакансії у сфері логістики та виробництва. Водночас багато кваліфікованих працівників виїхали за кордон, що створило певний дефіцит кадрів у деяких галузях. Проте ми також бачимо збільшення кількості людей, які прагнуть працювати в Україні, навіть у складних умовах, і це дає нам можливість знайти мотивованих і відповідальних співробітників.
Наразі ми активно розглядаємо CV жінок та залучаємо їх в робочі процеси, інвестуємо у їх навчання та пристосовуємо чоловічі й важкі робочі задачі під жінок.
Компанія готова співпрацювати з ветеранами ЗСУ, людьми з інвалідністю, ми адаптували процесу і готові бути гнучкими в цьому.
Зараз наш штат майже повністю укомплектований. Є актуальні вакансії водіїв вантажівок, але ми впевнені, що знайдемо потрібних кандидатів в найближчі терміни. Тому з радістю очікуємо резюме потенційних кандидатів за електронною поштою [email protected]
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!