У 2026 році Укрзалізниця прогнозує рекордний фінансовий мінус — понад 28 мільярдів гривень збитків. Про це йдеться у фінансовому плані компанії, який вже передано на погодження уряду. Основними причинами називають зростання витрат на енергоносії, пошкодження інфраструктури через війну, а також тарифну політику, яка не покриває реальні витрати на перевезення.
За даними компанії, витрати на електроенергію та дизельне пальне зросли на 40% порівняно з довоєнним періодом. Водночас тарифи на пасажирські перевезення залишаються соціально стриманими, а вантажні — не встигають за інфляцією. Окремо вказується на зниження обсягів транзиту та логістичні обмеження, спричинені руйнуванням залізничних вузлів у східних регіонах.
Укрзалізниця також продовжує обслуговування зовнішніх боргів, зокрема кредитів, залучених на оновлення рухомого складу та модернізацію інфраструктури. У 2026 році компанія має сплатити понад 6 млрд грн за зовнішні зобов’язання, що додатково ускладнює фінансову ситуацію.
Попри негативний прогноз, керівництво УЗ заявляє про намір зберегти соціальні маршрути, продовжити оновлення вагонів і розширити цифрові сервіси. Уряд розглядає можливість часткової компенсації збитків через механізм державної підтримки, а також залучення міжнародних партнерів до фінансування критичної інфраструктури.
Нагадаємо, аналітики зазначають, що 2026 рік стане тестом на стійкість залізничної галузі: без системної реформи тарифів, оптимізації витрат і підтримки держави компанія ризикує втратити операційну стабільність.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
