Як вийти на міжнародний рівень – досвід української компанії MEEST CHINA

Поділитися:

На початку повномасштабного вторгнення практично усі (не лише бізнеси) завмерли з єдиною метою – вижити, а вже протягом 2023 року ми спостерігаємо поступове відновлення та зростання бізнесів. Як підготуватись до виходу бізнесу на території інших країн та до яких викликів бути готовими? Розповідає Михайло Лимар, СЕО та керуючий партнер компанії Meest China.

Передумови до розширення

Компанія Meest China працює з 2014 року, зосередившись на доставці з Китаю в Україну товарів з внутрішніх китайських маркетплейсів (Таobao, 1688, Pinduoduo, POIZON та ін).

Після об’єднання у 2019 році із перевізником Укр-Китай Логістика під єдиним брендом Meest China ми змогли доставляти, окрім поштових відправлень, і великі вантажі з Китаю. Тому технічно нам 9 років, але за плечима команди 15 років досвіду доставки з Китаю.

Наразі маємо власний склад в Гуанчжоу, офіси в Китаї, Польщі та Узбекистані. Доставляємо з Китаю у понад 30 країн світу та нещодавно запустили доставку з Південної Кореї. На підході – ще одна країна-відправник.

Які плани на розширення?

Міжнародна експансія – одна з основних стратегічних цілей компанії ще з 2017 року. Спочатку наша місія була “створити всі необхідні умови, щоб корпоративний клієнт та приватний покупець могли економити свої ключові ресурси – гроші та час при покупці та доставці товарів з Китаю до України”, з часом додали “та інших країн Європи та світу”.

Шлях на нові ринки

Першою спробою був вихід на ринок Узбекистану. Цей досвід був не системним, досить спонтанним, побудованому на потенціалі одного працівника, який згодом став нам конкурентом. Тому, як бачите, готового рецепту надати не можемо, але точно готові поділитись своїми викликами та як з ними справлялись.

Перший виклик полягав у рішенні йти за своїми клієнтами. Після вторгнення частина наших клієнтів виїхали. Ми вирішили відкрити напрями доставки посилок до країн Європи, де було найбільше переселенців – Польща, Німеччина, Словаччина, Угорщина, Румунія. Зосередившись виключно на українцях, без локалізації та перекладів. З часом прийшло розуміння, що переїзд людей не дорівнює переїзду бізнесу. Більш того, змістивши фокус на місцевих, ми помітили, що навчальні програми купівлі товарів на внутрішніх китайських маркетплейсах взагалі не мають того попиту та зацікавленості, як в Україні. Тому затребуваність продукту в одній країні зовсім не гарантує такого ж успіху в іншій. Потрібно добре вивчати поведінку на ринку.

Наступний виклик – знайти свій продукт через клієнта.На новому ринку ми знаходимо підприємців, що мають знайомий нам бізнес та вивчаємо їхні проблеми. Порівнюємо чи схожі вони з проблемами, які існують в Україні? Чи може наша послуга чи продукт вирішити їх? Якщо так, то чудово, можна впроваджувати, як ні – треба модифікувати продукт під місцевий ринок.

Як відкрити новий ринок, не втративши наявний? Якщо коротко – треба виділити окрему команду, яка на 100% буде сфокусована на виході на інший ринок, його специфіці та проблемах потенційних клієнтів. Без відволікання на поточні задачі сформованого ринку. Чітка концентрація на задачу.

Ще один виклик – знайти переваги на далеких екзотичних ринках. Вивчаючи досвід потужних локальних конкурентів, як наприклад, JUMIA AFRICA (представлений у 14 країнах Африки), ми зрозуміли, що наша основна перевага, яка цікава бізнесам в будь-яких країнах – це експертиза та потужності в Китаї, це наша головна компетенція. Це те, що неможливо з нуля швидко побудувати – власний склад та команда в Китаї, мотиваційні програми та вміння швидко знайти якісний товар, і робить нас успішними та сміливими до нових викликів та ринків.

Головний висновок: за кордоном нас не чекають із обіймами, але готові прийняти нові корисні та потрібні продукти на своїх ринках. Тому формуйте сфокусовану та змотивовану команду, яка не боїться помилятись та робити висновки, і з нею обов’язково досягнете успіху. Рано чи пізно.

 Автор: Михайло Лимар, СЕО та керуючий партнер компанії Meest China

Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
11 Листопада 2024 року - 17:45
Вино має унікальне місце в культурі, гастрономії та економіці багатьох...
11 Листопада 2024 року - 17:24
Ціна біткойна вперше перевищила 80 000 доларів у неділю, завдяки...
6 Листопада 2024 року - 19:01
Троє китайських астронавтів успішно повернулися на Землю після шестимісячного перебування...