За даними видання enkorr, в Україні з 5 лютого по 12 лютого 2024 року деякі АЗС почали підвищувати ціни на бензин та дизельне паливо. Поки що це стосується лише АЗС нижчого та середнього цінового діапазону.
Найбільше бензин A-95 зріс в ціні в мережі “Фактор” – на 1 грн за літр (до 48,50 грн за літр), а також у мережі Vostokgaz – також на 1 грн за літр (до 48,49 грн/літр). Дизельне паливо найбільше подорожчало на заправках Укрнафти – на 1 грн за літр (до 49,90 грн/літр).
Але АЗС преміального сегменту не поспішають підвищувати ціни. У період з 5 по 12 лютого 2024 року вони мінімально підвищили ціни.
Яка причина підвищення цін? Основна причина полягає в тому, що трейдери почали підвищувати ціни в невеликому опті. Тож операторам роздрібного ринку доводиться переписувати ціни. Правда, деякі АЗС не поспішають це робити. Чому? В основному через поганий попит на паливо (це пов’язано з сезонним фактором).
На українських АЗС середня вартість бензину А-95 зараз становить 50,85 грн за літр, дизельного пального – 51,07 грн за літр, а автогазу – 26,75 грн за літр. З 5 по 12 лютого 2024 року бензин A-95 найбільше подорожчав (на 1 грн за літр) на Дніпропетровщині, а дизельне паливо – у Львівській та Черкаській областях (також на 1 грн на літр).
Потрібно зазначити, що наприкінці січня – на початку лютого 2024 року збільшилися світові ціни на бензин і дизельне паливо. Це призведе до підвищення цін на паливо в роздробі в Україні. Подорожчання, як бачимо, вже почалося. Але зростання цін стримує велика кількість пропозицій ресурсу в опті, низький попит з боку автомобілістів, наявність дешевого імпортного пального, купленого і завезеного в січні поточного року.
Тим часом, у лютому 2024 року в Україну може знизитися кількість ввезеного бензину, ДП і скрапленого газу. Річ у тім, що 9 лютого польські фермери заблокували кілька КПП на польсько-українському кордоні, що призвело до утворення великих черг із вантажівок. Поляки планують блокувати кордон цілий місяць. Вони виступають проти рішення Єврокомісії про продовження безмитної торгівлі з Україною до 2025 року.
Щоправда, деякі українські експерти паливного ринку вважають, що блокування польськими фермерами кордону не призведе до дефіциту палива в Україні. Після страйків 2023 року польських перевізників трейдери знайшли шляхи доставки палива в нашу країну в обхід Польщі.
Нагадаємо, керівництво Європейського Союзу пропонує у новому пакеті санкцій запровадити обмеження проти низки китайських компаній, які продовжують надавати допомогу росії на фоні війни проти України.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!