Санкційний тиск Заходу продовжує бити по ключових секторах російської економіки. Цього разу — по морському транспорту. Найбільша судноплавна компанія РФ «Совкомфлот» повідомила про падіння показника EBITDA на 55% у першому півріччі 2025 року, що стало найгіршим результатом за останні п’ять років.
Загальна виручка компанії скоротилася на 39%, а прибуток від експлуатації флоту — на 50%. Причина — санкції США, ЄС та Великої Британії, які обмежили доступ російських танкерів до портів, страхових послуг і міжнародних фрахтових ринків. Частина флоту простоює, а маршрути, що раніше приносили стабільний дохід, стали економічно нерентабельними.
«Совкомфлот» — ключовий гравець у транспортуванні російської нафти та газу морем. Його фінансова деградація — це не лише корпоративна криза, а й стратегічний удар по здатності Кремля обходити наземні обмеження. У поєднанні з падінням світових цін на енергоносії та конкуренцією з азійськими перевізниками, російський морський сектор опинився в зоні турбулентності.
Нагадаємо, експерти прогнозують, що без доступу до глобальних ринків і технологій, російське судноплавство буде змушене переорієнтуватися на внутрішні маршрути або шукати обхідні схеми через треті країни — з вищими ризиками і нижчими прибутками.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
