Найбільший товарний бум в історії людства добігає кінця, – Bloomberg

Поділитися:

Нафта, мідь, соєві боби та кілька інших позицій на ринку монополізували увагу, але з усіх товарів скромний шматок залізної руди найбільше виграв від китайського економічного буму за останні 25 років.

Про це пише Telegram “Перший Бізнесовий“.

З кінця 1990-х до початку цього року ціни на залізну руду підскочили майже в десять разів, більше, ніж на будь-який інший основний товар. При цьому обсяг торгів збільшився втричі. Австралійські сировинні магнати стають мільярдерами; гірничодобувні компанії перетворилися, навіть ненадовго, на улюбленців Уолл-стріт. Потужні судові баталії спалахнули за контроль над останніми невикористаними родовищами корисних копалин.

І ось усе скінчилося: найбільший товарний бум у 21 столітті завершився. Китай роздув його — і Китай теж його руйнує.

Вартість червонуватого бруду, який перетворюється на сталь у доменних печах, уже впала нижче 100 доларів за метричну тонну, що на 55% нижче історичного максимуму майже 220 доларів за тонну, встановленого у 2021 році. Крім того, перспективи виглядають похмурими, оскільки китайський попит на сталь досягає зеніту.

Вказувати точну дату безглуздо, але тепер стає зрозуміло, що Китай досяг піку попиту на сталь десь між 2020 роком і на початку цього року. Причиною експерти та аналітики вважають перехід в економічній моделі до послуг і відхід від великих інвестицій і житлового будівництва.

Під час попередніх спадів Пекін рятував свою економіку — і, отже, залізорудний і сталеливарний сектори — віддаючись підживлюваному боргами розгулу будівництва. Навряд чи Китай зробить це цього разу.

За словами Ху Ванміна, голови China Baowu Steel Group Corp., найбільшого у світі виробника сталі, який минулого тижня передбачив «сувору зиму» для сектора, спад буде «довшим, холоднішим і його буде важче витримати», ніж він очікував раніше.

Оскільки сьогодні Китай виробляє більше половини сталі у світі, те, що там відбувається, має величезне значення. Інші країни можуть взяти на себе роль двигунів попиту на сталь. Найбільш очевидним кандидатом є Індія. На жаль для світового ринку морської залізної руди Індія має величезні внутрішні ресурси руди, і, ймовірно, протягом багатьох років обійдеться без імпорту.

Нагадаємо, занадто багато сталі в Китаї означає проблеми для світу.

Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
21 Листопада 2024 року - 12:50
Компанія Just SEO оголошує про запуск нової послуги зі створення...
20 Листопада 2024 року - 11:32
Бізнес-бранч – це простір для обміну ідеями, досвідом та натхненням,...
19 Листопада 2024 року - 14:48
Верховна Рада України схвалила в цілому Проект Державного бюджету на...
19 Листопада 2024 року - 13:59
До повномасштабного вторгнення рф ринок праці щорічно зростав...