Компанія понад десять років працює на ринку готельного бізнесу Києва. Наразі має 10 готелів і продовжує розвиватися попри війну: нині тривають перемовини щодо розширення ще з 5 локаціями. Також “Apgrade” займається модернізацією та оновленням житла у вже побудованих, старовинних будівлях у центрі Києва.
В ексклюзивному інтерв’ю Гліб Кузнєцов розповів як війна вплинула на ринок, які ключові фактори варто врахувати інвесторам перед тим, як вкласти кошти і скільки грошей потрібно мати сьогодні щоби інвестиція була вдалою.
Як повномасштабне вторгнення росії вплинуло на тенденції ринку готельного бізнесу Києва?
-За роки роботи у готельній сфері Києва ми якнайкраще розуміємо цей сегмент і клієнтів. Змінилося майже у нашій роботі, адже кардинальні зміни відбулися в країні, а ми не можемо не реагувати, дотримуючись застарілих підходів, які працювали колись.
Перше, що змінилося — це сам підхід до бронювання та робота відділу продажів. Ми використовуємо динамічне формування ціни, використовуємо квотовий метод і завжди можемо запропонувати клієнтам номери на різний бюджет, як дорожчі, так і більш економічні. Вартість може змінюватися упродовж дня. Ми є дуже гнучкими як до запитів і потреб, так і до пропозицій. Саме гнучкість і миттєва реакція на зміни — запорука успіху.
Друге, що змінилося — це потреби наших гостей щодо умов проживання. Якщо раніше був високий попит на смарт-номери до 20 квадратних метрів, то тепер наші гості потребують більше простору. Більшою популярністю почали користуватися номери площею 25-30 квадратних метрів, є запит і на двокімнатні номери.
Чому саме так змінилися тенденції і хто зараз користується послугами, адже Україна і Київ зокрема як туристичне місто утратили тенденції, які сформувалися до лютого 2022 року?
-Сьогодні наші гості — переселенців та вимушено переміщені співгромадяни, незалежно від офіційного статусу, також люди, які зупиняються у Києві дорогою за кордон або приїжджаючи у справах. Вони мають чимало багажу, їдуть родинами, тож потребують більше місця. Також суттєво зріс на попит на житло серед військових, адже чимало з них приїжджають до Києва, щоб зустрітися з родинами. І третя категорія, на яку ми орієнтуємося — це бізнесмени та підприємці, які перебувають у відрядженнях та ділових поїздках. Як би там не було — Київ залишається столицею та центром ухвалення рішень.
Як забезпечити заповненість місць у готелях, щоби мінімізувати простій і, відповідно, збитки?
-Тут є кілька факторів, на які потрібно зважати: змінилися потреби гостей, в умовах війни важливим став не лише фактор професіоналізму, а й людяності. Тож ми пропонуємо справді гарний сервіс, з розумінням кожного клієнта та його психологічної підтримки. Стандартизований підхід не на часі, люди потребують більшого включення, емпатії — саме душевного підходу і розуміння. В наших готелях ми це впроваджуємо, навіть підключаємо до роботи психологів. Тож, інвесторам варто ретельно обирати керуючу компанію. В умовах війни саме компанія, яка працює на локальному ринку, постійно тримає руку на пульсі подій, співробітники якої знають достименно знають про зміни, потреби, нюанси та тенденції локальні – можуть якнайкраще зрозуміти клієнтів і запропонувати потрібний продукт. А це, своєю чергою, забезпечує найбільший прибуток інвестору. Разом з тим великі мережеві компанії, які працюють по світу або навіть по усій україні не зможуть конкурувати з локальними компаніями, які сконцентрувалися на окремому ринку, адже вони ще й займають більшу частку в рекламі.
Такою локальною компанією є “Apgrade” — якого принципу роботи ви дотримуєтеся?
-Кожен клієнт бачить нашу пропозицію і з нами конкурувати неможливо. Ми постійно відстежуємо зміни запитів і швидко готуємо максимально правильну пропозицію тут і зараз. Саме тому наші об’єкти завжди заповнені у першу чергу, а вже коли немає місць у нас — люди заїжджають до колег. Якщо інвестор хоче саме зараз максимально отримувати дивіденди, раджу працювати саме з локальними компаніями, які мають найбільший вплив у цьому сегменті ринку.
Як змінилась вартість інвестицій і попит — на що б ви звернули увагу потенційного інвестора, який має кошти і думає — куди їх вкласти?
-За понад два роки в Україні з’явилися нові трендові локації, які багато хто пропонує сьогодні, вони начебто на поверхні — це Карпати та західні області. Однак є “але”, на яке потрібно зважати. Інвестиції у “західний” український ринок є досить ризикованими, адже він перегрітий. А от Київ на нашу думку — недооцінена локація, тут є кілька цікавих нюансів. У столиці частково призупинилося будівництво та проєктування готелів. Ті, хто таки працюють у Києві, не форсують процеси. Але не скажу, що ціни обвалилися чи сильно просілили, адже нові об’єкти практично не з’являються, а старі, які залишаються — тримають ціну, ба більше, навіть подекуди відстежуємо ріст вартості, адже масштабування діяльності немає, а попит є. Тожс столична готельна нерухомість і Київ — найбільш недооцінене місто для інвестицій. Інвестори та девелопери бачать тренд на розвиток західних областей, тож для Києва з’являться нові можливості з меншою конкуренцією. Звуження локації в перспективі дає більший результат.
Щодо ризиків, на вашу думку інвестиції у готельний бізнес менш ризикований у Києві, ніж у Карпатах?
– Так, вважаю, що саме зараз ризики інвестування в Києві найменші, адже західний ринок вже перенасичений, сьогодні тренди такі, але спрогнозувати як ситуація розвиватиметься там не так просто. Натомість у Києві буде ріст, тож і ризикувати тут найменше доведеться.
Наскільки вигідною сьогодні є така інвестиція і який стартовий капітал потрібно мати?
-Щоб зайти у проєкт, потрібно мати приблизно 80 тисяч доларів. Якщо говорити про дохідність, то навіть сьогодні наша компанія гарантує дохідність не меншу, ніж в західних областях країни. У нас є проєкти, які приносять інвестору гарантовані 10-13 відсотків. Наша компанія повністю перелаштувалася — ми розуміємо потреби і невпевненість інвесторів і прагнемо забезпечити їм максимальний комфорт, тож пропонуємо нову фінансову модель із прогнозованим доходом. Ми як орендарі працюємо з інвестором, тобто інвестор вкладає кошти в нерухомість і вже має гарантованого стабільного орендаря, котрий попри все сплачуватиме йому кошти в еквіваленті тої дохідності, яка від початку декларується.
Скільки точно триватиме війна і як розвиватиметься ситуація не береться прогнозувати ніхто. Однак планування та аналіз — важливі елементи бізнесу, якими ви бачите перспективи?
-Якщо ситуація на фронті не зміниться кардинально, навіть у реаліях війни попит на ринку готельного бізнесу більший, ніж кількість пропозицій. Особливість Києва у тому, що у місті є чимало старого номерного фонду — приватних та державних готелів, але застарілих, з номерним фондом на дуже низькому рівні. Коли ж у різних локаціях столиці, різних районах, не лише у центрі, створюється правильний проєкт і готель, який відповідає точковим потребам, то бачимо на нього шалений попит. Люди аналізують і природньо — шукають кращі варіанти у своєму бюджеті. Помічаємо, що гості навіть готові платити більше, однак за кращий номерний фонд. Тож, коли створюються такі об’єкти відбувається переливання клієнтів, заїжджати у старі номери охочих небагато, більшість віддає перевагу сучасним комфортним умовам і сервісу, а таких пропозицій сьогодні в Києві небагато. Щоби тримати руку на пульсі й удосконалювати прозиції важливо постійно розвиватися, дізнаватися кейси інших й ділитися своїм досвідом.
Гліб Кузнєцов у соціальних мережах:
https://www.instagram.com/glebkuznietsov/
Автор: Гліб Кузнєцов, власник керуючої компанії «Apgrade», готельний девелопер
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!