Сполучені Штати оподатковували імпорт великими податками протягом більшої частини своєї історії, перш ніж здебільшого відмовилися від цієї політики, починаючи з 1930-х років, коли урядові лідери прийняли ідею вільної торгівлі. Високі мита повернулися під час президентства Дональда Трампа, який запровадив їх, щоб відродити американське виробництво та протистояти тому, що США вважають нечесною торговою практикою Китаю. Наступник Трампа Джо Байден продовжив цю тенденцію.
Про це повідомляє Telegram “Перший Бізнесовий“.
Тепер Трамп каже, що якщо його знову оберуть президентом 5 листопада, він різко підвищить податки на імпорт і поставить їх у центр своєї економічної політики. Його обіцянка знову розпалила дискусію щодо того, чи є тарифи цінним інструментом для конкуренції з економічними конкурентами чи політичною зброєю зі складним минулим, яка, ймовірно, матиме зворотний ефект.
Що пропонує Трамп?
Він запропонував підвищити тарифи до 60% на товари, імпортовані з Китаю, і до 20% на ті, що ввозяться з решти світу. Наразі США встановлюють тарифи в такому діапазоні й вище для окремих категорій товарів, але стягнення їх на такому рівні в усіх сферах було б радикальною зміною. Зараз для імпортованих промислових товарів, які становлять 94% імпорту товарів США за вартістю, країна має середньозважену торговельну ставку тарифу в 2%, згідно з Управлінням торгового представника США. Цю цифру можна розрахувати шляхом ділення загальної вартості імпорту на загальний тарифний дохід. Половина промислових товарів надходить до США без мита. Відповідно до аналізу Bloomberg Economics, опублікованого в жовтні, тарифні пропозиції Трампа «піднімуть середні збори в США вище 20%, рівня, якого не було з початку 20 століття».
Чи може Трамп підвищити тарифи в односторонньому порядку?
Так, хоча в деяких випадках необхідно було б спочатку отримати висновок одного з федеральних агентств, які звітують перед президентом. За допомогою низки законів Конгрес уповноважив президента США змінювати тарифи для вирішення різноманітних проблем. До них належать загроза національній безпеці, війна чи надзвичайна ситуація, шкода чи потенційна шкода промисловості США та нечесна торгова практика іноземної країни. Згідно зі статтею, опублікованою Центром стратегічних і міжнародних досліджень, співавтором якої є Уоррен, компанії можуть спробувати боротися з вищими митами в суді через минуле шанобливе ставлення до повноважень президента. Маруяма, колишній генеральний радник Офісу торгового представника США.
Як працюють тарифи?
Тариф, також відомий як мито або збір, зазвичай розраховується як відсоток від вартості товару, але він також може стягуватися як фіксована сума для кожного товару. Товарам, які перетинають кордони, присвоюються цифрові коди за стандартизованою номенклатурою, яка називається «міжнародна гармонізована система». Тарифи можна призначити для конкретних кодів продуктів, наприклад для шасі вантажівок, або для широких категорій, таких як електромобілі. Митні органи збирають тарифи від імені уряду.
Хто сплачує тарифи?
Тарифи фактично сплачує імпортер або посередник, який діє від імені імпортера, хоча витрати зазвичай перекладають на інших. Трамп стверджує, що зрештою експортери платять за мита. Дослідження показали, що тягар більш дифузний. Іноземна компанія, яка виробляє продукт, може вирішити знизити ціни, щоб заспокоїти імпортера. Або він може витратити значні суми на будівництво заводу в іншому місці, щоб уникнути тарифу. Або імпортер — Walmart і Target є одними з найбільших у США — може підняти ціни, які споживачі платять на касі.
Нагадаємо, боротьба за президентське крісло між Дональдом Трампом і Камалою Гарріс досягла кульмінації.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!