Війна багато чого змінила, але повністю забрати з життя українців приємні моменти не спромоглася. Попри тем, що у перші дні війни один з ресторанів мережі «Євразія» було знищено внаслідок авіаудару, мережа не припинила своє існування, а навпаки віднайшла нові кроки. За ці два роки було не тільки відновлено розбомблений ресторан, але ще й відкрили свої двері два нових заклади. Про все це сьогодні поговоримо із Оксаною Тихоненко, керуючою партнеркою мережі ресторанів «Євразія».
Початок війни — яким він був для «Євразії»?
Майже одразу «Євразія» Відчула на собі всі жахи — наш заклад у ТЦ «Ретровіль» сильно постраждав через влучення туди ракети. Звісно, все було дуже важко, до повного відновлення закладу ми пройшли довгий шлях. Зараз ресторан працює, хоча не на повну силу. Хочу сказати, що завдяки керівництву ТЦ «Ретровіль», яке весь цей час йшло назустріч і надавало спеціальні умови, ми змогли не просто відновити заклад, а зробити його символом нашої незламності. Нам вдалося відновити цей заклад майже на всі 100%. Тобто, зараз він такий, як був до 24 лютого 2022 року. Так, людей там замало, але це зараз у всіх ресторанах, не тільки у нашій мережі. Звісно, ми маємо надію, що після перемоги ця «Євразія» запрацює на повну!
Я знаю, що минулого року у Києві відкрився ще один заклад «Євразії», розкажете про нього?
Так, звісно. Плани на відкриття ще одного ресторану мережі у нас були ще до початку війни. Йдеться про заклад у ТЦ RESPUBLIKA PARK, ми мали розпочати ремонтні роботи у березні 2022 року. Спочатку невідомо було, коли ми зможемо втілювати ці плани, але одразу скажу – відмовлятися від них ми і не збиралися. Отже, ми невпинно йшли до мети – і все вдалося. Хоча не можу не сказати і про те, що проблеми є. Одна з них, яку ми відчуваємо на собі як бізнес – це зависокі орендні ставки. Через це багато ресторанів зачинилися, вийшли з ринку. Натомість самі орендодавці не переймаються, не слухають аргументи. Але, в решті решт, я маю надію, що ми зможемо все подолати ти вийти переможцями у бізнесі.
Які пріоритети у мережі «Євразія» на 2024 рік?
По-перше – це невпинна робота на результат. У нас є мета, ось до неї і йдемо. Це мотивує весь колектив, це головний сенс нашої роботи. По-друге – це працевлаштування людей, своєчасна виплата зарплатні всім. Ще один важливий пріоритет – підтримка економіки нашої країни, бо хто, як не ми, український бізнес? Також допомагаємо ЗСУ, тим, хто потребує допомоги (наприклад, нужденним).
Що на Вашу думку впливає на виручку закладів «Євразії»?
Головний фактор не тільки в нашій мережі, а загалом по ресторанах — це суттєве зменшення кількості гостей. Це й зрозуміло, бо багато хто виїхав, а у когось змінилися доходи. Наш основний гість у довоєнні часи — це був студент, але ж ми розуміємо, що зараз їх набагато менше. Мобілізація також далася взнаки — серед гостей більше жінок, жінок с дітьми, пенсіонерів. Ще не можна не згадати повітряні тривоги. Одна тривога — і одразу величезний мінус, бо 2, 3 а іноді і 5 годин немає роботи. Також на прибуток у ресторанній сфері завжди впливають такі незмінні фактори, як оренда, вартість електроенергії та інша комуналка, зростання цін на продукти тощо. Працювати важко в наших умовах, але все ж сподіваємось на краще!
Ви відкрили благодійний фонд, так? Чим він займається?
Так, відкрили. Із назвою теж довго не думали — БФ «Євразія». Наш фонд молодий, відкрили ми його тільки наприкінці 2023 року. Тож поки що ні про які великі чи глобальні активності не йдеться. Натомість ми опікуємося нашими воїнами, відправляємо потроху те, що їм найбільше потрібно — павербанки, наприклад, екофло, різні «іграшки», розхідники. Якщо можемо, то завжди долучаємось до зборів інших фондів — так швидше вдається закрити той чи інший запит. Тобто, постійний рух вперед!
Раніше Ви говорили про допомогу нужденним. Це теж у межах роботи фонду?
Одночасно і так, і ні. Ми – один з партнерів Громадського об’єднання «Добробат», от туди перераховуємо гроші, які потім йдуть на відновлення житла тих, хто його втратив через ворогів. У ті регіони, які найбільше постраждали, ми привозимо їжу та воду, засоби гігієни – все те, що потрібно людям для звичайного життя. Ще одна з найулюбленіших занять – майстер-класи для дітей військових, сиріт, переселенців. Така радість бачити, як діти оживають!
Чи не планує «Євразія» розширюватися? Коли чекати на заклади поза межами Києва?
Наразі таких планів мережа не має. Ми вважаємо, що головна мета – зберегти всі ті, що вже працюють, налагодити роботу, йти до мети. А от коли ми переможемо, то вже буде зовсім інша справа!
Ресторанний бізнес існує у будь-які часи, але війна відіграє величезну роль. Чи може бути мережа ресторанів прибутковою, як збільшити кількість гостей, як втримати бізнес попри всі негаразди – питань багато, але Оксана Тихоненко, керівниця мережі ресторанів японської та європейської кухонь «Євразія», має позитивний настрій та віру у те, що все буде добре.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!