IDS Ukraine – лідер ринку безалкогольних напоїв та мінеральних вод 2024 року

Поділитися:

Україна є одним з ключових ринків для виробників безалкогольних напоїв та мінеральних вод у Східній Європі. У 2024 році ринок демонстрував цікаві тенденції розвитку, які зумовлені як внутрішніми факторами, так і глобальними змінами споживчої поведінки. Серед основних тенденцій можна виділити зростання попиту на натуральні та здорові продукти, а також інновації у категорії енергетичних та функціональних напоїв.

У період після економічних викликів 2022–2023 років, український ринок безалкогольних напоїв почав поступово відновлюватися, хоча ще й не досягнув рівня до війни. Хоча деякі компанії можуть похвалитися й такими досягненнями, як от IDS Ukraine.  Збільшення споживчих витрат, розвиток онлайн-продажів та підвищена увага до здоров’я сприяли зміні структури попиту, де важливу роль відіграють натуральні продукти з мінімумом штучних добавок. Водночас, зростання популярності екологічної упаковки і відмова від надмірної кількості цукру стають важливими трендами.

Основними гравцями ринку залишаються міжнародні компанії, як-от Coca-Cola та PepsiCo, а також українські виробники, серед яких особливо виділяються компанії, що спеціалізуються на виробництві мінеральних вод. Проте для ефективної конкуренції бренди активно використовують нові маркетингові стратегії, інвестують в інновації та звертаються до локалізації продуктів.

Тим не менше, ринок безалкогольних напоїв в Україні продовжує залишатися дуже динамічним, і для успішного просування брендів необхідно не тільки орієнтуватися на зміни в споживчих звичках, а й активно реагувати на економічні та соціальні виклики, що постають перед країною.

«ПЕРШИЙ БІЗНЕСОВИЙ BIZ» проаналізував стан ринку безалкогольних напоїв та мінеральних вод та поцікавився у його учасників здобутками і новими стратегіями.

 

Ринок, що відновлюється

За даними компанії IDS Ukraine, ринок безалкогольних напоїв в Україні істотно скоротився у 2022 році в обсягах (до 20%), проте вже наступного року він почав поступово відновлюватись (+3% у порівнянні з 2022м)

Ринок бутильованої води у 2024 році активно відновлюється після скорочення у 2022-му і демонструє виражений тренд до зростання порівняно з попереднім роком (+16% порівняно з 2023-м за підсумками 2024 року).

Середня ціна за 1 літр бутильованої води у 2024 році зросла на 65% порівняно з довоєнним 2021 роком. Для порівняння: ціна за літр солодких напоїв зросла на 91%,  енергетичних напоїв – на 63%.

Енергетичні напої – єдиний сегмент безалкогольних напоїв, який не зазнав скорочення у 2022 році. У 2023–2024 рр. обсяги продажів  демонструють позитивну динаміку як у грошовому вираженні, так і в літрах.

За даними брендингової агенції KOLORO, ключовими гравцями на ринку нині серед газованих напоїв є «Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед», «Оболонь» та «PepsiCo». А серед мінеральних вод Лідерами ринку є компанії, що володіють відомими брендами мінеральних вод, такими як «Моршинська» та «Миргородська» – компанія IDS Ukraine.

Секрет фірми

У 2024 році IDS Ukraine залишається беззаперечним лідером на ринку бутильованої води. За підсумками 2024 року частка ринку компанії становить 40,2% у літрах та 40,1% у грошовому вираженні. Сукупна частка інших ключових гравців у категорії бутильованої води не перевищує 30% як в об’ємах, так і в грошовому вираженні (КМВ, «Ізумруд», УМВ, «Оболонь», «Біола», «Нові Продукти», Bon Boisson).

У 2023 році в портфелі компанії IDS Ukraine з’явився новий продукт «Лимонада» від «Моршинської». У перший рік бренд був представлений на ринку лінійкою, яка включала три смаки, а у 2024 році з’явився ще один. Станом на 2024 рік бренд має частку ринку солодкої води в сегменті Non-Cola 3,1% у літрах і 4,1% в гривні. У 2025 році планується подальше розширення лінійки новими смаками, які, безсумнівно, стануть джерелом позитивного досвіду з брендом для наших споживачів.

З 2023 року IDS Ukraine випускає енергетичні напої під брендом «Воля» від «Моршинської». У перший рік запуску бренд був представлений на ринку одним класичним смаком, а у 2024-му розширив лінійку, додавши ще три фруктові смаки. Станом на 2024 рік бренд займає на ринку енергетиків у форматі банки 2,7% у літрах і в гривні. У 2025 році на полицях з’явиться новий смак енергетичного напою «Воля».

«Для нашого фокусного сегмента бутильованої води ми запустили відразу дві кампанії, які були спрямовані на розвиток культури споживання природної мінеральної води та позитивний вплив на гарне самопочуття. Цю місію допомогли популяризувати талановита співачка Джері Хейл і видатний футболіст Артем Довбик. Ми запустили інноваційний продукт «Моршинська» із соком для наших споживачів, котрі шукають баланс між смачним і натуральним. Розширили портфоліо патріотичних енергетичних напоїв «Воля» новими смаками для покриття різних вподобань наших споживачів. Також наша улюблена лінійка «Моршинська» «Лимонада» поповнилась новим трендовим смаком «Мохіто», який ідеально освіжає у спекотний сезон», – каже керівник компанії IDS Ukraine Марко Ткачук.

Наприкінці 2024 року компанія IDS Ukraine оголосила про прогнозований виторг за рік – 6,8 млрд грн, який засвідчив вихід на довоєнні показники обороту компанії.

IDS Ukraine планує в 2025 році продовжувати свою інноваційну активність. Споживачі матимуть змогу спробувати нові смаки «Моршинської» «Лимонада», енергетичного напою «Воля» та негазованого напою «Моршинська» зі смаком. У компанії впевнені, що ці продукти сподобаються споживачам і стануть для них джерелом приємного досвіду. Крім цього, в IDS Ukraine розглядають  вихід і в інші сегменти безалкогольних напоїв.

Чиста вода – наше все

 

Директор ТОВ «ВК «АВАЛОН ГРУП» Демидов Андрій з досвіду компанії констатує, що у 2024 році на ринку безалкогольних напоїв в Україні значно посилився тренд на чисту воду та здоровий спосіб життя, що стає все більш популярним серед споживачів. Цей тренд чітко виражається в кількох аспектах – як от попит на чисту артезіанську воду, здоровий спосіб життя і фокус на гідратації, відмова від шкідливих напоїв, зміни в уподобаннях серед молоді, підвищення обізнаності про власне здоров’я.

«Таким чином, тренд на чисту воду і здоровий спосіб життя є важливою частиною розвитку ринку безалкогольних напоїв в Україні. Споживачі все більше усвідомлюють важливість правильного харчування та гідратації, тому вода і натуральні напої стають основними елементами їхнього вибору, що відображає глобальні тенденції до здорового способу життя. Авалон як бренд, орієнтований на кришталево читу та корисну артезіанську воду, знаходиться в центрі цього тренду, адже забезпечує споживачів не лише якісною водою, а й підтримує їхній здоровий вибір», – каже Андрій Демидов.

Попри всі труднощі, які несе війна, Авалон не тільки продовжує свою роботу, але й створює всі умови для того, щоб партнери та споживачі відчували стабільність і надійність бренду. В умовах обстрілів, пошкоджень інфраструктури та частих відключень електроенергії компанія не зупиняється, а знаходить нові шляхи для забезпечення безперервного виробництва і доставки своєї продукції.

Зараз Авалон вкладає всі сили в модернізацію та адаптацію виробничих процесів, піклуючись про кожну деталь, щоб споживачі могли отримувати найкращу артезіанську воду навіть у найскладніші часи. Ці зусилля дозволяють не лише зберегти високу якість, але й нагадують про те, що бренд, який підтримує стабільність, стає справжнім символом надійності в періоди невизначеності.

Маркетинговий хід

Як свідчать дані, середня ціна за 1 літр бутильованої води у 2024 році зросла на 65% у порівнянні з довоєнним 2021 роком. Ціна за літр енергетичних напоїв зросла на 63%, а солодких напоїв на 91%

Ціна є важливим фактором при прийнятті рішення про покупку безалкогольних напоїв в тому числі. Багато споживачів, особливо враховуючи поточний стан платоспроможності наших співгромадян, обирають безалкогольні напої на основі їхньої цінової доступності. Особливо актуальним це питання є в умовах зростання споживчих цін в умовах військового стану.

Загалом, серед найбільш вдалих маркетингових ходів виробників можна назвати: інноваційні продукти – випуск нових смаків та продуктів з натуральними інгредієнтами відповідає на зростаючий попит на здорові напої; цифрові кампанії – активне використання соціальних мереж та онлайн-платформ для взаємодії з молодшою аудиторією; спонсорство та партнерства співпраця з популярними подіями та особистостями для підвищення впізнаваності бренду.

Велике значення мають і екологічні ініціативи – все більше компаній спрямовують зусилля на розробку упаковки, яка є перероблюваною або виготовленою з екологічно чистих матеріалів. Це не лише сприяє зменшенню негативного впливу на навколишнє середовище, а й зміцнює імідж брендів у свідомості споживачів.

Зважаючи на реалії війни, на українському ринку доволі вдало просуваються продукти тих компаній, які займаються благодійністю, допомагають переселенцям, донатять на ЗСУ.

У 2025 році цей тренд збережеться, але й дещо розшириться.

Як стверджують самі гравці ринку, вони активно розширюють лінійку продуктів, випускаючи нові смаки та спеціальні серії, що сприяє збільшенню виробничих обсягів. Зростатиме попит на натуральні та функціональні напої з низьким вмістом цукру та без штучних добавок. Виробники активно впроваджуватимуть еко-френдлі упаковку та підтримуватимуть екологічні ініціативи. З метою залучення молодшої аудиторії компанії активно використовують соціальні мережі, зокрема Instagram та TikTok, для просування своїх брендів через співпрацю з інфлюенсерами та блогерами.

В умовах економічної нестабільності вже спостерігається тенденція до підтримки локальних виробників та продуктів, що сприяє розвитку місцевого бізнесу та зменшенню залежності від імпорту. Зростає популярність онлайн-продажів та доставки, що змушує виробників адаптувати свої стратегії до нових умов ринку та змінюється структура каналів збуту.

Загалом, маркетингові стратегії виробників безалкогольних напоїв та мінеральних вод в Україні у 2025 році спрямовані на адаптацію до змінюваного ринку, задоволення потреб споживачів та підтримку сталого розвитку.

Слово ритейлерам

За даними найбільшої української мережі супермаркетів «АТБ -маркет» ритейлери досить оперативно реагують на поточну ситуацію – від обстрілів до блекаутів.

«У нас максимально пропрацьований асортимент для покриття попиту. Визначені альтернативні постачальники та асортимент, у разі виникнення форс-мажорних обставин. Від постачальників отримані гарантії забезпечення виробництва альтернативними джерелами енергоживлення  для безперебійної робити виробництва у разі блек-аутів. В умовах воєнного стану – основна задача ритейлу забезпечення попиту у повному обсязі та надання цінової пропозиції з мінімальною ціною кожного дня», – пояснили у прес-службі компанії.

За спостереженням маркетологів мережі, минулого року споживачів найбільше цікавили  вода, газовані солодкі напої, соки, енергетичні напої та холодні чаї. Основна доля продажів припадає на базові продукти: вода та солодкі газовані напої.

Проте найбільшу динаміку продажів показують напої з напрямку «здорового харчування»:  ферментовані напої по типу Комбуча,  напої з низьким додаванням цукру, без цукру та штучних барвників,  напої з протеїном (хоча доля в загальних продажах залишається малою).

Враховуючи  воєнний стан в державі, безалкогольні енергетики показувати високу динаміку росту у порівнянні з довоєнних періодом. Безумовним лідером в продажах залишаються газовані солодкі напої.

У трендах 2024-2025 року – напої «Bubble drink» (це різноманітні напої з додаванням жувальних кульок); соковмісні напої – газовані напої з додаванням натурального соку; а також напої з низьким вмістом цукру.

Разом з тим, як відзначають ритейлери, на ринку в мережах спостерігається значне скорочення імпорту даної групи товару, у зв’язку зі значним здорожчанням логістичних витрат та ростом курсу валют. Проте таке перегрупування на руку вітчизняному виробникові.

Загалом, сегмент безалкогольних напоїв в Україні відзначається як один із найбільш об’ємних та таких, що  динамічно розвиваються у галузі харчової промисловості. Згідно з даними Euromonitor International, у 2023 році обсяг цього ринку досяг 1 830 млн літрів, що на 5,2% перевищує показник 2022 року. Вартість ринку безалкогольних напоїв у цей же період сягнула 28,9 млрд грн, показавши зростання на 8,7% порівняно з попереднім роком. Середня ціна безалкогольних напоїв на українському ринку в 2023 році становила 15,8 грн за літр, що на 3,3% вище, ніж у 2022 році. Тож рости є куди, як і займати нові ніші на цьому ринку.

Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
5 Грудня 2025 року - 14:16
У відповідь на сезонне зростання витрат на здоров’я, «Аптека 9-1-1»...
4 Грудня 2025 року - 11:30
Грудень в Україні стартує з події, яка задає емоційний курс...
30 Листопада 2025 року - 11:19
В Україні офіційно запрацювала нова система контролю якості та безпеки...
24 Листопада 2025 року - 12:53
19 листопада в Києві відбувся черговий бізнес-бранч «БІЗНЕС. ІНВЕСТИЦІЇ. ЛІДЕРСТВО....