Компанія KPMG в Україні опублікувала результати свого шостого дослідження «Український бізнес очима керівників та керівниць 2024», проведеного в рамках глобальної ініціативи мережі KPMG CEO Outlook. Дослідження відкриває погляди на пріоритети та стратегії українських лідерів та лідерок бізнесу в умовах глобальних змін та війни, а його результати показують, як CEO в Україні адаптуються до невизначеності, зберігаючи обережний оптимізм щодо економіки, впроваджуючи ESG-принципи, залучаючи таланти та інтегруючи новітні технології.
«Україна переживає надзвичайно складні часи, але результати цього дослідження підтверджують, що навіть у найважчі моменти CEO зберігають оптимізм і готовність до змін. Ми в KPMG в Україні віримо в потенціал країни і бачимо величезні можливості для її відновлення, навіть у цей складний період. Власне, тому мережа KPMG запустила нову ініціативу KPMG Ukraine Gateway, орієнтовану на підтримку розвитку та відбудову економіки України», — зазначає Андрій Цимбал, керуючий партнер KPMG в Україні.
У 2024 році українські CEO демонструють помірний оптимізм щодо економічних перспектив: 54% керівників та керівниць упевнені у зростанні своїх компаній, а 50% — у розвитку своїх галузей. Впевненість у перспективах національної економіки зросла до 46% порівняно з 44% у 2022 році, хоча цей показник залишається нижчим за рівень впевненості у світі, який перевищує 70%. Українські керівники найбільш впевнені у сферах, що знаходяться під їхнім прямим контролем — власних компаніях, тоді як оцінка світової економіки залишається стриманою (37%). Ці цифри свідчать про адаптацію до невизначеності та пошук нових можливостей для розвитку в умовах війни.
44% українських СЕО характеризують своє зацікавлення в сфері злиттів та поглинань як низьке, високий рівень інтересу виявили лише 19% керівників та керівниць організацій. Натомість у світі 45% СЕО компаній вважають, що їхня участь у M&A буде мати суттєвий вплив на діяльність їхніх компаній.
58% українських CEO вважають, що бізнес має заповнити прогалини у вирішенні суспільних викликів, таких як інклюзивність, зміна клімату та соціальна рівність, на тлі зниження довіри до урядів.
Більшість українських лідерів та лідерок (60%) називають побудову взаємовідносин із клієнтами та репутацію бренду головними сферами впливу ESG-стратегій у найближчі три роки. Щодо фінансового результату, лише 42% українських CEO очікують значного приросту прибутку від ESG-інвестицій у найближчі 3-5 років, у порівнянні з 55% їхніх глобальних колег.
77% українських CEO підтримують гібридний формат роботи, хоча його популярність знизилася порівняно з 2022 роком (88%). Водночас частка прихильників офісного формату зросла з 5% до 15%. Глобальні лідери, навпаки, повертаються до традиційного офісного формату — його підтримують 83% респондентів.
Основними факторами, що впливають на операційну діяльність українських компаній, є обмін знаннями між працівниками (37%) і розрив між поколіннями (33%). Погляди українських СЕО демонструють прагнення до внутрішнього зростання та адаптації в умовах швидких соціальних змін, що відрізняє українські тенденції від глобальних, де на перший план виходять демографічні виклики.
42% українських CEO відзначають підвищення ефективності та продуктивності як головну перевагу впровадження генеративного ШІ. Автоматизація рутинних завдань і прискорення аналізу даних (21%) створюють нові можливості для розвитку бізнесу. Серед ключових викликів для українських компаній — вартість реалізації (46%) та нестача технічних навичок (39%).
62% українських CEO планують інвестувати в ШІ для продажів і маркетингу, 44% — у HR-напрямок, що суттєво відрізняє їхній підхід від глобальних компаній, які акцентують на фінансах (50%).
У дослідженні 2024 року 17% українських CEO зазначили, що жінки займають понад 50% керівних посад у їхніх компаніях, тоді як у 51% організацій цей показник не перевищує 30%. Майже 75% керівників визнають, що гендерно збалансоване лідерство позитивно впливає на фінансові результати, що підкреслює важливість залучення жінок до управління бізнесом.
Найбільш популярними практиками для підтримки гендерного балансу залишаються органічне просування (79%) та менторські програми (41%), тоді як квоти використовуються лише в 12% компаній. Основним викликом залишається нестача кваліфікованих кандидаток, про що заявили 40% респондентів.
Усі результати дослідження доступні на спеціальному лендингу KPMG в Україні: Український бізнес очима керівників та керівниць 2024 – KPMG Ukraine
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!