Українська залізниця фіксує суттєве падіння обсягів перевезення зернових — за перші вісім місяців 2025 року транспортували лише 18,8 млн тонн, що на 30% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Ці дані озвучили представники «Укрзалізниці» на галузевій нараді 4 вересня.
Причини — багатофакторні. По-перше, врожай-2025 виявився нижчим, особливо у південних і східних регіонах, де посівні площі скоротилися через бойові дії та нестачу добрив. По-друге, логістичні вузли перевантажені: порти працюють з перебоями, а прикордонні переходи — з чергами до 10 днів.
Окремо варто відзначити зростання вартості перевезень: оренда вагонів-зерновозів у серпні зросла на 18%, що змушує агровиробників шукати альтернативні маршрути — через Дунай, Польщу та Словаччину.
Попри загальне падіння, серпень показав ознаки відновлення: перевезено 2,81 млн тонн зерна, що на 6% більше, ніж у серпні 2024 року. Основний напрям — порти Великої Одеси, які забезпечили 94% перевезень.
Нагадаємо, аграрні асоціації закликають уряд терміново переглянути логістичну стратегію, зокрема — розширити пропускну здатність прикордонних хабів і стимулювати внутрішні перевезення через субсидії.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
