У Москві та Саратові зафіксовано дефіцит бензину марки А-95 — одного з найпопулярніших видів пального серед російських водіїв. За даними Forbes, на низці автозаправних станцій цього пального немає вже кілька днів поспіль, а черги на АЗС зростають. Причини — не лише сезонне зростання попиту, а й системні збої у виробництві та логістиці.
Ключовим фактором стала серія ударів українських дронів по нафтопереробних заводах РФ. Зокрема, Саратовський НПЗ, який забезпечував значну частину внутрішнього ринку, був змушений тимчасово зупинити прийом сирої нафти після атаки в серпні. Це одразу позначилося на доступності пального в регіоні.
Раніше російська влада вже запровадила заборону на експорт бензину, намагаючись стабілізувати внутрішній ринок. Але навіть ці заходи не змогли компенсувати втрати виробничих потужностей. У деяких регіонах бензин продають по талонах, а на АЗС вишиковуються довгі черги, що нагадує про енергетичну кризу 1990-х.
Нагадаємо, аналітики попереджають: якщо атаки на НПЗ продовжаться, дефіцит може стати хронічним. Це не лише економічна проблема, а й стратегічний виклик для російської логістики, оборонної інфраструктури та громадянського транспорту. В умовах війни пальне — не просто товар, а ресурс, який визначає мобільність, стабільність і здатність до маневру.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
