Автомобільна промисловість Німеччини переживає найглибший спад за останні десятиліття. Падіння продажів Porsche у Китаї — на 20% — стало черговим симптомом ширшої кризи, яка охопила BMW, Mercedes-Benz і Volkswagen. Причини — агресивна конкуренція з боку китайських виробників електромобілів, торговельні бар’єри зі США та стагнація попиту в Європі.
Про це повідомляє Telegram “Перший Бізнесовий“.
Попри мільярдні інвестиції в електромобілі, німецькі бренди не змогли нав’язати конкуренцію гравцям на кшталт BYD та Xiaomi. Моделі нового покоління з’являться лише у 2026 році, а тим часом компанії змушені скорочувати виробництво, згортати програми з акумуляторів і звільняти працівників. За даними VDA, за два роки галузь втратила понад 55 000 робочих місць, а до 2030 року ця цифра може сягнути 100 000.
Уряд Німеччини оголосив про нову програму підтримки електромобілів на €3 млрд, але керівники компаній вимагають більше — зниження енерговитрат, податкових ставок і спрощення регуляцій. Очікується, що канцлер Фрідріх Мерц проведе переговори з представниками галузі щодо антикризових заходів.
Аналітики попереджають про «момент Nokia» — ризик втрати технологічного лідерства. За даними EY, прибутки німецьких автовиробників у першій половині 2025 року впали на третину. Водночас Volkswagen, BMW та Audi намагаються адаптуватися — через партнерства з китайськими розробниками, оновлення програмного забезпечення та запуск нових платформ.
Нагадаємо, криза німецького автопрому може мати наслідки для всієї Європи: сектор забезпечує чверть виробництва автомобілів у регіоні та є ключовим елементом ланцюга постачання від Іспанії до Словаччини.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
