Росія знову активізує експортну діяльність навколо Arctic LNG 2 — одного з наймасштабніших енергетичних проєктів Кремля, що мав би забезпечити прорив на азійські ринки. Уперше з жовтня 2024 року судно для перевезення скрапленого газу пришвартувалося до термінала, що довгий час залишався без дії через міжнародні санкції.
Про це повідомляє Telegram “Перший Бізнесовий“.
Повернення до Arctic LNG 2
Після тривалого простою газовий термінал на півострові Гидан знову приймає судна. Хоча РФ декларує наміри збільшити експорт, реальні виклики — санкції, логістика, зниження попиту — ставлять під сумнів ефективність таких кроків.
Що стоїть на заваді
- Виробництво було призупинене ще восени 2024 року через льодові умови навколо платформи.
- Сполучені Штати запровадили масштабні обмеження на страхування, логістику та обслуговування об’єкта.
- За останні місяці зафіксовано щонайменше 13 суден, пов’язаних із перевезенням СПГ, що часто змінювали власників та маршрути, намагаючись оминути західний контроль.
- Попит у ключових азійських країнах, зокрема Китаї, перебуває на спаді.
Газ на продаж, але покупців немає
Наразі всі експортовані партії СПГ протягом 2024 року залишаються у плавучих сховищах або були повернуті на територію РФ. Попри надання знижок, трейдери висловлюють сумніви щодо готовності іноземних компаній порушувати санкційний режим.
Новий шанс на прорив?
Вихід у море танкера “Iris”, здатного проходити арктичними маршрутами, може стати спробою відновити повноцінну експортну діяльність. Проте без чіткої логістики, стабільного попиту та правових гарантій, перспективи Arctic LNG 2 залишаються примарними.
Нагадаємо, China Investment Corporation (CIC), китайський фонд національного добробуту з активами понад 1,3 трильйона доларів, змінює вектор своєї інвестиційної політики.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
