Європейський Союз запровадить вищі тарифи до 45% на електромобілі з Китаю, що посилить торговельну напруженість між провідними експортними державами світу. Регламент, що вводить збори, буде опублікований в офіційному журналі ЄС у середу. Це відкриває шлях для набуття ними чинності пізніше цього тижня після місяців переговорів, погроз китайської помсти та прохань автомобільної промисловості уникнути ескалації.
Про це повідомляє Telegram “Перший БІзнесовий“,
Європейські тарифи на електромобілі є невдачею для китайських виробників, які вже фактично закриті від величезного потенційного ринку в США, який цього року збільшив своє мито в чотири рази до більш ніж 100%, посилаючись на «значні» державні субсидії та експорт, який минулого року зріс на 70%. Збори ЄС відрізняються залежно від виробника та коливатимуться від приблизно 8% до трохи більше 35% понад існуючу ставку в 10%.
Останній залп мит із Заходу стався на тлі побоювань, що Китай знаходиться на порозі світового домінування в автомобільній промисловості за рахунок американських і європейських конкурентів. З моменту впровадження нової технології акумуляторів у 2020 році BYD Co. — провідний китайський бренд електромобілів — пройшов шлях від одного з багатьох виробників на переповненому внутрішньому ринку до десятки найкращих автовиробників світу.
Тим не менш, великі європейські виробники автомобілів Mercedes-Benz Group AG і BMW AG лобіювали проти мит через занепокоєння, що суперечка зашкодить їхнім продажам у Китаї в той час, коли вони і так борються. Раніше на цьому тижні голова профспілки Volkswagen AG заявив, що найбільший автовиробник Європи планує закрити щонайменше три заводи в Німеччині.
ЄС і його другий партнер по торгівлі товарами продовжуватимуть дискусії, спрямовані на пошук альтернативних рішень, навіть після того, як мита набудуть чинності, але поки що ці переговори не принесли прориву. Протистояння підвищує ризик ескалації конфронтації око за око у відносинах, оцінених у 739 мільярдів євро у двосторонній торгівлі товарами у 2023 році.
Учасники переговорів у Пекіні та Брюсселі досліджували, чи можна досягти угоди щодо так званих цінових зобов’язань, складного механізму контролю над цінами та обсягами експорту, який використовується для уникнення тарифів, які ЄС виправдовує як заходи, спрямовані на протидію китайським промисловим субсидіям.
Нагадаємо, боротьба за президентське крісло між Дональдом Трампом і Камалою Гарріс досягла кульмінації.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!