Росія створила масштабну мережу танкерів, які використовуються для транспортування нафти в обхід міжнародних санкцій — про це повідомляє The New York Times, посилаючись на дані аналітичних центрів та морських трекінгових систем. За оцінками видання, до цієї схеми залучено близько 1100 суден, тобто приблизно кожен шостий нафтовий танкер у світі.
Ці судна часто змінюють прапори, вимикають навігаційні системи, здійснюють перевантаження нафти у відкритому морі та використовують офшорні реєстрації для приховування власників. Основна мета — забезпечити стабільний експорт російської нафти до країн, які не приєдналися до санкцій, зокрема Китаю, Індії та Туреччини.
За даними NYT, «тіньовий флот» дозволяє Росії щомісяця транспортувати мільйони барелів нафти, обходячи обмеження, запроваджені США, ЄС та країнами G7. Західні уряди вже розглядають нові механізми контролю, включно з санкціями проти судновласників, страхових компаній та портів, які обслуговують ці судна.
Нагадаємо, аналітики попереджають, що така схема не лише підриває ефективність санкцій, а й створює ризики для глобальної безпеки судноплавства — зростає кількість аварій, інцидентів із забрудненням та порушень морського права.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
