Місто в одній із найбідніших провінцій Китаю заполонило напівзбудованими дорогами та багатоквартирними будинками, що символізує зростаючу боргову кризу, з якою стикаються муніципалітети по всій країні після років зростання, яке стимулювалося стимулюванням.
Очевидно, що ця модель більше не є стійкою, оскільки центральний уряд, схоже, неохоче або нездатний прийняти цю інструкцію, навіть якщо відновлення після пандемії гальмується. Десятиліття урбанізації зменшили попит на інфраструктуру, що ускладнює пошук прибуткових проектів для інвестування та знижує віддачу від інвестицій. Доходи місцевих органів влади від продажу землі також впали на тлі спаду нерухомості.
Інфраструктурний розгул Гуанчжоу стався після того, як у 2012 році Державна рада, кабінет міністрів Китаю опублікувала документ, який закликав до інвестицій у збіднілу провінцію, щоб усунути розрив у розвитку. В результаті провінція стала набагато краще зв’язана, але надлишок також очевидний. За даними державної газети Economic Daily, зараз у Гуанчжоу є майже половина зі 100 найвищих мостів у світі. Він має аеропорти в містах, які вже з’єднані високошвидкісною залізницею та розташовані лише за кілька годин їзди один від одного, а також багато багатосмугових автомагістралей.
Хоча офіційних даних немає, у лютому Міжнародний валютний фонд підрахував, що станом на кінець 2022 року такий борг Китаю становив 66 трильйонів юанів, порівняно з 40 трильйонами юанів у 2019 році. Центральний уряд роками благав місцеві органи влади розібратися зі своїми боргами та повернути їх на свої баланси, але фінансова ситуація багатьох провінцій залишається нестабільною.
У квітневому звіті Guosheng Securities Co. оцінила загальну непогашену заборгованість LGFV у Гуанчжоу в 318 мільярдів юанів. У грудні Zunyi Road and Bridge Construction Group досягла угоди з банками про реструктуризацію частини свого боргу після оголошення Пекіном у 2022 році політики, яка дозволяла державним позичальникам у Гуанчжоу переглядати умови свого боргу.
Головним способом LGFV намагаються відстрочити повномасштабну кредитну кризу, здається, є те, що кидають гроші на дорогу. Тим часом найбільші державні банки Китаю пропонують кредити на транспортні засоби з наддовгими термінами погашення та тимчасовою знижкою процентів, щоб запобігти кризі кредитування на ринку.
Деяким містам, керованим стимулюванням, у минулому вдалося зрештою залучити людей та інвестиції, необхідні для процвітання, і повернути гроші, витрачені на їх будівництво. Успішні прецеденти включають шанхайський Пудун, який зараз є гамірним фінансовим районом. Тим часом новий район Чжендун у провінції Хенань у центральному Китаї колись був архетипом «міста-привида», але зараз тут знаходиться величезна фабрика з виробництва iPhone.
Гуанчжоу прагне зробити те саме. У 2021 році провінційний уряд оприлюднив план значного збільшення кількості міських жителів у великих містах протягом п’яти років, поставивши перед собою мету принаймні 2 мільйони людей для міського ядра Цзуньї. Щоб заманити новачків, влада пообіцяла побудувати більше шкіл, збільшити кількість лікарняних ліжок і дитячих садочків, а також запропонувати фінансування та політичну підтримку фермерам для відкриття власного бізнесу.
Регіон також прискорює спроби перетворитися на великий центр обробки даних, пропонуючи стимули для залучення інвестицій від таких компаній, як Alibaba Group Holding Ltd. і Tencent Holdings Ltd. У столиці провінції Гуйян вже є оператор центру обробки даних у партнерстві з Apple. Inc.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!