Китай демонструє стратегічний інтерес до Північного морського шляху — арктичного маршруту вздовж узбережжя Росії, який може скоротити час доставки між Азією та Європою майже вдвічі. Попри екологічні ризики та відсутність інфраструктури, Пекін запускає нові рейси, тоді як провідні світові контейнерні перевізники залишаються осторонь.
Про це повідомляє Telegram “Перший Бізнесовий“.
Контейнеровоз «Стамбульський міст» здійснив рейс із Санкт-Петербурга до Циндао, а згодом — до портів Фучжоу, Шанхая, Нінбо та Фелікстоу у Великій Британії. Це перша спроба створити багатопортову лінію обслуговування «Arctic Express», яка з’єднує внутрішні китайські порти з європейськими хабами. Вантаж — літієві батареї та хімічна продукція — свідчить про прагнення Китаю закріпитися на новому маршруті. Однак найбільші гравці ринку — MSC, Maersk, CMA CGM та Hapag-Lloyd — підтвердили, що не планують використовувати арктичний шлях. MSC прямо заявила, що маршрут «небезпечний, екологічно вразливий і комерційно ненадійний». Вони посилаються на ризики для льодовикової екосистеми, складні погодні умови та потребу в криголамах навіть у літні місяці.
Росія активно просуває Північний морський шлях як альтернативу Суецькому каналу, особливо після атак хуситів у Червоному морі. Проте судна потребують спеціального дозволу від Москви, а маршрут залишається доступним лише для посилених суден.
Нагадаємо, аналітики вважають, що Китай прагне зменшити залежність від традиційних логістичних вузлів і отримати операційний досвід в Арктиці. Це частина довгострокової стратегії — диверсифікація торговельних шляхів і зменшення вразливості до геополітичних потрясінь.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
