Китайський виробник електромобілів BYD Co. опинився під тиском після стрімкого падіння вартості акцій на понад $45 мільярдів. Зниження більш ніж на 30% від історичного максимуму, досягнутого лише кілька місяців тому, стало наслідком агресивної цінової політики компанії та загального уповільнення ринку.
Про це повідомляє Telegram “Перший Бізнесовий“.
BYD, яка донедавна вважалася флагманом китайського автопрому, зіткнулася з критикою інвесторів через стратегію «знижок заради частки ринку». У червні компанія зафіксувала падіння квартального прибутку на 30% — перше за останні три роки. Водночас уряд Китаю посилює риторику проти надмірної конкуренції, яка, на думку Пекіна, шкодить репутації галузі та створює дефляційний тиск.
На тлі зростання конкуренції з боку Geely та Leapmotor, BYD змушена переглядати свої плани. Ціль поставок на 2025 рік знижено з 5,5 до 4,6 млн авто. Щоб досягти навіть цієї скоригованої мети, компанії потрібно реалізувати понад 1,7 млн одиниць за останні чотири місяці року — завдання, ускладнене старіючим модельним рядом та новими регуляторними обмеженнями.
Аналітики очікують, що ключовим моментом для відновлення довіри стане запуск нових моделей у першому кварталі 2026 року. BYD планує оновити дизайн, додати функції автономного водіння та модернізувати акумулятори. Попри труднощі на внутрішньому ринку, компанія демонструє успіхи за кордоном: за оцінками Goldman Sachs, експорт BYD у 2025 році може перевищити 1 млн одиниць, що більше за початкову ціль у 800 тис.
Нагадаємо, оцінка акцій BYD залишається привабливою — вони торгуються на рівні 17 прогнозованих прибутків, що нижче за середній показник у 20. Проте інвестори очікують не лише фінансової стабільності, а й стратегічного переосмислення: від виробника з агресивною ціновою політикою — до технологічного лідера з довгостроковим баченням.
Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!
