«Законопроекти – це точкові вирішення окремих питань, але не реформа», – експерт

Поділитися:

Останній варіант угоди з МВФ передбачає розширення повноважень Антимонопольного комітету, зокрема, надання АМКУ права на проведення обшуків, конфіскації документів тощо. Про це йдеться у оновленому Меморандумі про співпрацю.

Так, очікується суттєве розширення повноважень АМКУ. Відомству планується надати право проведення фізичних обшуків, конфіскацію документів, а також право обміну інформацією з іншими правоохоронними органами.

Крім того, рішення Антимонопольного комітету має набути статусу виконавчих документів без додаткового судового рішення.

Меморандум також передбачає, що Антимонопольний комітет спільно з НКРЕКУ та Міненерго займуться роз’єднанням облгазів та газзбутів. Ці структури повинні бути повністю самостійними й не мати єдиного бенефіціара. Україна має вирішити це питання до кінця опалювального сезону.

Подробиці теми розповів український юрист Олексій Пустовіт у ефірі телеканалу «Перший Діловий».

«Ми маємо розділяти реформи та законопроекти. Тому що дуже часто законопроекти – це точкові вирішення деяких питань, але вони не є реформою. Те, що ми маємо зараз, також називають реформою. Але, на мою думку, це все одно не стане достатнім стимулом для розвитку Антимонопольного комітету України (АМКУ)», – сказав він.

Також експерт прокоментував найспірніші моменти цієї реформи та дискусії, які відбуваються з цього приводу.

«У нас є «хайп», а є «проблеми». Хайп – це, звичайно ж, розмови про зарплати в Антимонопольному комітеті. Я особисто вважаю, що робота у цьому органі має гідно оплачуватись. Можливо я незгодний у чомусь із самою системою, оскільки якщо зарплата є доброю та гідною, вона має бути обов’язково зафіксована та гарантована з боку держави. А коли є можливість давати чи не давати якісь грошові заохочення та премії, то таким чином співробітник завжди буде дивитися на верх і робити так, як треба цій верхівці, а не так, як має за своїми обов’язками. У новій редакції закону йдеться про підвищення зарплат і там навіть наведено конкретні суми. Я думаю, деякі ефективні рішення з боку АМКУ могли б цілком окупити цей рівень зарплат. У цьому питанні ми маємо думати та дивитися на інші речі», — зазначив експерт.

Також він назвав головні корупційні ризики для відомства у цьому законі.

«Є два напрямки. Головне – це гарантована бездіяльність. Законопроектом пропонувалась можливість для АМКУ взагалі не реагувати на деякі запити, попри наявність порушення у тому випадку, якщо це не відповідає пріоритетам відомства. По суті, це потрібне рішення. Адже АМКУ не може брати на себе абсолютно всі скарги, але прописали це все досить невдало», — сказав він.

Нагадаємо, що державним уповноваженим Антимонопольного комітету призначено Сергія Шершуна. Юрист був захисником компанії бізнесмена Ігоря Коломойського із судових суперечок проти АМКУ.

Так прокоментували відповідне призначення президента Зеленського журналісти-розслідувачі.

Підписуйтесь на Перший Бізнесовий в Telegram і Facebook і читайте найважливіші і найсвіжіші новини першими!

Читайте також
1 Лютого 2023 року - 14:26
На щорічній конференції Big Trade-Marketing Show-2023: Моменти істини сьогодення зберуться...
25 Січня 2023 року - 9:00
Які особливості розкриття інформації про кінцевого бенефіціарного власника? Які можливі...
24 Січня 2023 року - 14:55
Вже у ці вихідні з 28 по 29 серпня у...
18 Січня 2023 року - 17:08
Григорій Козловський і футбольний клуб "Рух" перерахували 200 тисяч гривень...